Over
Als Facility manager binnen een organisatie, heb jij nog GRIP op wat de echte kwaliteit definieert binnen jouw dienstverlening die je wil aanbieden aan je interne klanten? Is dit belang toegenomen sinds werknemers eerder zullen kiezen boven werknemers wie er in jouw organisatie werkt? Wat werkt er wel en wat niet? Heb je het gevoel dat je veel te veel tijd steekt in het opvolgen & corrigeren van kwaliteit? En al die opvolgingsvergaderingen… Hoe geraak je aan alle data die je nodig hebt om je kwaliteitsrapporten op te maken? Hoe kan jij, samen met de verantwoordelijke voor procurement, een duurzaam partnership met jullie toeleverancier op tactisch niveau tillen? Wat zijn interne SLA's en KPI's die dit partnership ontsluiten?
Kom het te weten tijdens deze opleiding SLA's & KPI's, waar niet de focus ligt op het leren van insights en inhoud, maar waar je zelf interactief ook aan de slag kunt in kleinere werkgroepen rond dit thema!
Tijdens deze opleiding gaan we dieper in op hoe we Service Level Agreements en KPI's op een efficiënte manier concreet in het werkveld kunnen brengen.
Je krijgt op het einde van de opleiding enkele handige tools met je mee wanneer je na deze opleiding zelf aan de slag wilt gaan met SLA's en KPI's en waar je deze kritisch moet inzetten.
Deze opleiding heeft als verwachting interactief te zijn, waar jullie als deelnemer zelf mee aan de slag zullen gaan met thema's waar jullie vandaag om bezorgd zijn. Om de inhoud zelfs nog relevanter maken, zullen we aan de ingeschreven deelnemers, op voorhand een korte vragenlijst sturen om goed te capteren welke thema's bij hen spelen, en waar zij vooral tegenaan lopen.
Deze opleiding wordt georganiseerd in samenwerking met:
Lesgever
Hendrik Bollion is reeds 18 jaar actief in de Facilitaire wereld, waar hij zich verder verdiept heeft in Facilities, Procurement, Mobility & recent HR Services.
Binnen zijn ervaring heeft Hendrik die afgelopen jaren voor corporate klanten maar ook KMO's verschillende facilitaire structuren op punt gesteld: van het opmaken van strategische masterplannen tot het vernieuwen van contracten én bijhorende performance tools die deze bedrijven in staat stelden autonoom tactisch en strategische facilitaire partnerships te onderhouden en bij te sturen.
Vandaag staat Hendrik zelf nog steeds in het werkveld bij Matexi als Manager van Mobility, Facilities & HR Services.
Programma
Vrijdag 02/02/24 Halve dag deel 1 Life in Zaventem | Tussen 02 en 23/02 Online : 2 Teams calls | Vrijdag 23/02/24 Halve dag deel 2 Life in Zaventem |
08u30: ontvangst 09u00: start 10u30: break 10u45: deel 2 12u30: Q&A + uitleg volgende stappen 13h00: einde dagdeel 1 |
•
Werkgroepen worden gemaakt tijdens dagdeel 1 • Werkgroepen werken samen verder aan een case • 2de Teams call incl. lesgever | 08u30: ontvangst 09u00: start 10u30: break 10u45: deel 2 12u30: Q&A + review enquête 13u00: einde opleiding |
INHOUD |
INHOUD
|
INHOUD
|
1. Overzicht opleiding + scope 2. Wat zijn SLA's 3. Soorten SLA's geënt op de EN15221 Facility norm 4. Wat zijn KPI's 5. Soorten KPI's geënt op de EN15221 Facility norm 6. SMART SLA's & KPI's 7. Project modus: FM als facilitator BCM - SLA tool in jouw organisatie 8. Do's & don'ts in SLA's/KPI's 9. Belang van data 10. SLA's & KPI's vs contractbepalingen 11. Tijdslijn & belang in je aanbestedings-proces 12. Indeling werkgroepen & selectie thema 13. Q&A - key take aways deel 1 | Teams call 1 14. Omschrijving van case, doelstellingen & project scope van het gekozen thema 15. Vervolledigen BMC SLA tool & uitwisseling Teams Call 2 (aanwezigheid lesgever) 16. presentatie BMC SLA overzicht 17. Resonantie & feedback 18. Verwerking feedback | 19. Performance management 20. Kritische processen 21. aanbestedings-fase vs SLA's en KPI's: framework agreement 22. KPI's in de praktijk: Boetes vs bonus 23. Presentatie van de cases (max 30 min/case)* 24. Aanvullingen/ feedback aan cases (max 10 min/case) 25. Overzicht Facilitaire diensten- Prioriteiten tabel SLA's KPI's 26. Synthese & take aways 27. Q&A einde deel 3 28. Feedback & evaluatie opleiding *afhankelijk van aantal deelnemers & groepen, kan er meer of minder tijd genomen worden voor de cases |
Tarieven
belfa- of SupplyChainMasters-leden 425 € excl. btw | Niet belfa-leden 525 € excl. btw * |
Word lid en profiteer nu van een voordelig tarief. Een lidmaatschap is 12 maanden geldig. Professioneel lid = € 195 excl. btw. Commercieel lid = €390 excl. btw
Annulatie
Inschrijvingen zijn definitief. Je kan schriftelijk annuleren tot uiterlijk 1 week voor de opleiding via office@belfa.be mits betaling van 50 euro administratiekosten. Bij latere annuleringen wordt de volledige deelnameprijs in rekening gebracht.