“Een sterke connectie”

Enza Mirisola, Building Facilities Officer - Befimmo SA/NV

Enza Mirisola begon haar loopbaan bij Deloitte, waarna ze in 2013 de overstap maakte naar één van hun klanten, Befimmo SA/NV, een Gereglementeerde Vastgoedvennootschap (GVV), die toen al 850.000m2 verhuurde oppervlakte beheerde. “Facility Management bestond er nog niet” blikt Enza Mirisola terug. “Ik ging eerst aan de slag in het financieel departement, waar rapportering en budgetopvolging mijn taken waren. Daarna volgde budget management en werd ik directe assistente van de COO. Excel was zowat mijn enige collega en ik had behoefte aan meer menselijk contact…”.

Klanten vroegen om meer te doen dan enkel oppervlakte te verhuren, hadden nood aan een ‘full service’-aanbod. Zo kreeg Enza Mirisola de kans om in 2015 Facility Management voor Befimmoklanten op te starten. “Voordien was er wel een property manager voor de hard facilities, maar de ontwikkeling van de soft facilities was een nieuw gegeven” getuigt Enza Mirisola. “Facility Management krijgt een verschillende benadering per klant en is zeer belangrijk voor zowel het aantrekken als fideliseren van huurders. Er zijn tal van services ontwikkeld, zoals strijkateliers, fitness centers, enz.”. Het belfa-lidmaatschap is belangrijk voor de connectie met het vakgebied en de uitwisseling van ervaringen tussen collega-FM-ers. De talrijke events en opleidingssessies bieden een brede waaier aan mogelijkheden om zich grondig te informeren en bij te blijven met de laatste evoluties. Enza Mirisola: “belfa is erin geslaagd om ook tijdens de lastige Covid-19 pandemie continuïteit te verzekeren in haar werking. In de toekomst zal alles ontdubbeld plaatsvinden: een life-gebeuren en parallel een virtueel alternatief. belfa draagt bij tot een positieve uitstraling voor het vakgebied”.

Door Eduard Coddé